Olifanten! En veel! - Reisverslag uit Shakawe, Botswana van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu Olifanten! En veel! - Reisverslag uit Shakawe, Botswana van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

Olifanten! En veel!

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

19 December 2015 | Botswana, Shakawe

Hallo!
Hopelijk raak ik nu niet mijn hele verhaal kwijt, als de wifi weg valt... :-(

Alweer zoveel gedaan en gezien!
Onderweg in Botswana werden we aangehouden door politie voor te hard rijden. Er stonden agenten langs de weg met snelheidsmeter. Na ons stopte meteen nog een auto, dat was politie die ons volgde. En wel de deputy commissioner of the Police, de 2e van Botswana, hij voelde zich heel wat! We kwamen er met een waarschuwing vanaf, want eigenlijk reden we wel netjes met maar 11 km te hard... Vervolgens reed hij weer achter ons, toen weer voor ons, en nog eens op een neer... Toen hield ie ons weer aan en wilde hij even zijn visitekaartje geven en ons waarschuwen voor de arme Zambianen en Zimbabwanen die in dec de grens over komen om te stelen. En als er eens iets is of we moeten (teveel) betalen aan politie, dan moeten we hem maar bellen, die belangrijke pief!

Verder moeten we onderweg regelmatig stoppen voor overstekend wild, zoals ezels, koeien, geiten en olifanten. Dat laatste is echt wel gaaf om mee te maken.

Vanuit Nata naar Francistown, hier weer een erg leuke camping tussen de vogeltjes. Door naar Kasane. Hier stonden we 3 nachten ad Chobe rivier bij de Chobe Safari Lodge. Super plek, mooie lodge met zwembad. We zijn zelf het Chobe NP ingereden, alleen mogelijk met 4WD. We hebben impala's, nijlpaarden, buffels, de sable antilope, de yellow billed hornbill e.a. vogels gezien. Maar vooral en bovenal olifanten!!! Wel honderden! Die drinken per olifant zo'n 100 liter per dag, dus komen met 'bosjes' naar de rivier. En daar reden wij dus even tussendoor in ons autootje. Wat zijn die Afrikaanse olifanten imposant! En ook heel veel kleintjes! Was nogal manouvreren om een olifant niet kwaad te maken om je aan te gaan vallen, dus altijd in de startblokken! Maar das best lastig als ze op de weg staan en achter ieder bosje tevoorschijn komen. We zijn er goed uitgekomen. Was gaaf!
Verder een boottocht op de rivier gedaan, ongeveer dezelfde dieren gezien als vanuit de auto.

Later meer....
Groeten! Van ons

• 20 December 2015 - 21:54

Rieneke:

Gaaf ze! Geniet ervan XXX

• 22 December 2015 - 21:30

Jona :

Klinkt goed!! En mooie foto's. Ik tel 2 van the big five. Nog 3 te gaan dus! Succes daarmee en veel plezier nog!

Tags: Chobe , Botswana