Sprong in het diepe! - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu Sprong in het diepe! - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

Sprong in het diepe!

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

29 December 2015 | Zuid-Afrika, Skukuza

Hallo!
Iedereen fijne kerst gehad? Wifi is hier amper aanwezig, logisch, aangezien we vaak in een Nationaal Park overnachten...

Inmiddels 3 vd Big Five gezien: olifant, buffel, neushoorn. De leeuw en het luipaard ontbreken nog... En we kwamen natuurlijk vooral voor de katachtigen!! ;-) Maarrrr... We hebben wel de cheeta (jachtluipaard) gezien!!! Kei mooi gezichtje, prachtig dier!

Maar ik was in Kasane gebleven met mijn verhaal.
We deden een dagtocht de grens over naar Zimbabwe, naar de Victoria Falls. Het is niet helemaal het goede seizoen hiervoor, want het regenseizoen begint pas in december en het water voor die waterval komt van de Zambezi rivier welke ontspringt in Angola, en daar moet het eerst veel geregend hebben.... Laat het nou zo zijn dat het een zeer droge zomer is hier nu! In jaren niet zo droog geweest! En we hebben al temperaturen gehaald van 41 graden, pffff.
Maar, er stortte nog redelijk wat water die kloof in, dus zeker de moeite waard.
We hebben hier een helicoptervlucht gedaan boven de Falls! Wel gaaf, alhoewel het nog gaver had gekund, als een van ons voorin had gezeten, als er geen deuren in zaten of als we een koptelefoon op kregen, of als de Falls helemaal vol water hadden gestaan ... ;-p

Ook meteen maar even een spannende bridge swing gedaan, en wel een tandem sprong!!!! Je hebt er een brug boven de rivier, je springt zo een kloof in, prachtig mooi uitzicht! De rivier ligt 130 m onder de brug. Met die sprong houdt je elkaar vast, je zit goed vast geseald, en je stapt 'gewoon' van het platform af en maakt een vrije val van 70 meter, dan wordt je naar voren getrokken en swing je heen en weer. Als je stil hangt wordt je weer naar boven gehesen. Doodeng maar wel gaaf!!!! :-)

Volgende dag door naar Namibië, de Caprivistrip bovenin.
Hier zie je veel kleine gehuchtjes langs de weg. Ronde hutjes waar men in woont, gemaakt van hout, riet en/of zand ve termietenheuvel.
Hier hebben ze echt niks....
Overnachting bij Camp Kwando ad Kwando rivier. Prachtig gelegen en heerlijk rustig. In de ochtend een boottocht gedaan over de rivier. Vlak langs de nijlpaarden af. Kei leuk, die oortjes boven het water uit.
Een traditioneel dorp bezocht. Hier lieten ze zien hoe ze vroeger leefden in zo'n gehuchtje en ook het dorpje gezien waar ze nu wonen. Hoe ze beesten vangen, ijzer smeden, gewassen verwerken etc. En nog hebben ze heel weinig. Ze hebben geen baan en 'overleven' iedere dag door bezig te zijn met eten vergaren etc. Heel interessant!
Er was bij het Camp een Black Mamba gezien! En giftige en gevaarlijke slang! De volgende ochtend bleek de nachtwaker em gevonden en gedood te hebben. Normaal zetten ze gevangen slangen ad andere kant vd rivier in Botswana, maar deze was te gevaarlijk! Oef, gelukkig zijn we die onderweg naar de toilet niet tegen gekomen....

Later meer.... Houdoe!
Groeten Tijn&Chris

• 29 December 2015 - 17:51

Mariet:

Het lijkt ons dat het helemaal jullie ding is deze reis ! Geniet van elk moment!

• 29 December 2015 - 20:33

Ad En Mieke Aerts:

wat een geweldig land met nog geweldiger natuur maar zo'n sprong lijkt me echt eng. geniet nog maar even want het is weer zo voorbij. groetjes ad en mieke

• 29 December 2015 - 21:22

EVY:

Ja ja, maak ons maar wat jaloers, want 't Klinkt allemaal heel gaaf! Dus geniet er van.
    Maar wist je, voor een gevaarlijke Black Mamba hoef je echt niet zo ver weg. Ik heb er vandaag zelf nog 1 eigenhandig overwonnen (nl die van phantasialand

• 29 December 2015 - 21:59

Jona:

Jeetjemina, dat jullie van die brug zijn gesprongen! Ik heb daar ook ooit gestaan maar no way dat ik daar vanaf zou springen! En een leeuw heb ik uiteindelijk ook niet gezien :( Hopelijk weten jullie 'm nog te spotten. Veel plezier nog!

• 30 December 2015 - 05:53

Tom Beerens:

Hee luitjes, shit man. Ik ben echt jaloers. Hoewel ik voor een black mamba wel heel veel schrik zou hebben. Lijkt me wel echt gaaf om al die beesten te zien. Vooral de kat-achtigen. Oh wacht die hebben jullie nog niet gezien natuurlijk. Olifant is ook leuk :0 :) Nog heel veel plezier!

• 30 December 2015 - 21:28

G.beekman:

Wij hebben jullie bericht ontvangen over de sprong in de diepte. Een vreemde hobby!!Nu verder naar Zwaisieland en op zoek naar leeuwen want die zitten daar. Wensen jullie een mooie jaarwisseling toe en tot over tiendagen. Groeten van. Pa en ma.

• 30 December 2015 - 22:41

Rieneke:

Klinkt supervet allemaal!!!
    Nog veel plezier en een fijne jaarwisseling!