The Big Five! - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu The Big Five! - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

The Big Five!

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

04 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Richards Bay

Hoihoi,

Het is gelukt! We hebben inmiddels de big five gespot: olifant, neushoorn, buffel, leeuw en luipaard!!! En de cheeta had ik al genoemd, toch? Die hoort er niet bij, maar was wel super!!

We gingen door naar het Kruger Park. Veel toeristen, dus auto's die er rond rijden. In het Kruger heb je kampen en lodges waar je kunt overnachten, picknick plaatsen, uitkijkpunten. Je mag er 50 rijden op de verharde wegen en 40 op de gravel wegen. Traffic control staat er zelfs te flitsen, al hebben wij hier niets van gezien.
Op de eerste dag zeggen we al 3 cheeta's! De rest vd dieren noem ik niet eens, hetzelfde als die we al menig keer gezien hadden.... Wij waren dus vooral op zoek naar de katachtigen!
De 2e dag zagen we een nyala (antilope soort) en duiker (soort hertje / bokje), die hadden we niet eerder gezien. We overnachtten weer in een huis, heel groot! Aan de rivier, mooi!

Toen even halverwege het park uit, om de Panorama route te rijden. Ook heel mooi!! De drie Rondavels met uitzicht op de Blyde River Canyon was prachtig. Bourke's Potholes waren erg gaaf om te zien, rivier had rotsen zo uitgesleten dat er ronde gaten in de rotsen zaten.
God's Window en Wonder View viel nogal tegen omdat het slacht zicht was, erg heiig. Dus je kon niet echt ver kijken.

Overnachting op een campingkje bij een backpackers hostel. Biertje gedaan in het café met de barman en een Ierse gast die hier woont. Na onze braai moesten we terug komen om verder te drinken met ze. Was erg gezellig en voor het eerst om 00:30 naar bed! Dat is laat hier, tenminste als je game drives doet en in nationale parken slaapt. Het is om 19:15 donker en niet veel te doen. En de meeste mensen staan vroeg op om een morning drive te doen om dieren te spotten. Rond 5:15 wordt het licht en wordt je wakker vd vogels e.a. dieren geluiden en mensen die opstaan.
De mannen drinken hier vooral brandy and coke of Black label bier.
Ook nog ff Amarula geproefd, lijkt een beetje op Baileys. Komt uit Zuid Afrika. Lekker!

Volgende dag weer het zuiden vh Kruger Park in. Toen hebben we op 3 momenten leeuwen gezien! Helaas niet echt dichtbij, maar goed genoeg! Wij zijn blij!!! :-)
Na overnachting in Skukuza, de hoofdplaats vh Kruger, door naar Swaziland... Weer een nieuw land!
Hier zaten we in het Hlane NP, wat we een beetje jammer vonden omdat we met oud en nieuw liever ergens zaten waar iets te doen was. Er waren wel neushoorns en nijlpaarden en olifanten bij het water op de camping!
We zijn een dag rond gaan rijden in het westen vh land, mooi groen heuvel landschap! 's Avonds de braai aan met een goede fles wijn en bubbels.... Er kwam een groepje optreden in traditionele kledij, zang en dans. Mooie sterrenhemel. En rond 23:30 lagen wij op 1 oor.... Happy New Year! Haha!

Doeiiii! Xx

• 05 Januari 2016 - 15:42

G.beekmanVf:

beestjes allemaal beestjes.Alles gezien waarvoor jullie gingen. hier zijn de festiviteiten voorbij. Profiteer de laatste week nog maar lekker en tot zondag. De groeten van pa en ma