Buenos Aires - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Chris&Tijn

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

26 Januari 2012 | Argentinië, Córdoba

Ola amigos!

Nu een update van de laatste week, we zijn 5 dagen in Buenos Aires geweest. Chris had hoge verwachtingen en dacht dat ze er misschien zou willen blijven, maar dat valt mee. Het was wel heel gaaf en mooi en leuk, maar toch wel een erg grote en drukke stad.
We hebben wat afgelopen, tot blaren toe! We hebben alle wijken gezien. In La Boca had je mooie gekleurde huisjes en leuke terrasjes met een tango-dansend paar, altijd leuk om te zien. Ook was hier het stadion van de Boca Juniors, met winkeltjes en bars eromheen in de voetbalkleuren blauw-geel. Helaas speelde er geen wedstrijd. Die wijk moet je verder niet teveel rondlopen als toerist, veel armoede enzo.
De andere bekende wijk, San Telmo, was ook erg leuk. Hebben we op zondag over de markt gelopen, over het plein met allerlei antiek-stalletjes, een tango-dansend paar bekeken... za.avond waren we hier naar een bar geweest met live-muziek en daarna nog naar een disco waar we iets te oud voor waren (maar we wilden niet naar huis). Ook een tango-show gezien in een oud en mooi restaurant met zaaltjes. Het viel nog niet mee om kaartjes te krijgen. Die waren natuurlijk net uitverkocht nadat we 3 kwartier in de rij hadden gestaan. Eindelijk binnen en eten besteld, konden we toch nog naar de show, maar dan wel meteen, dus het eten kregen we in de zaal. Een intiem zaaltje met zo'n 12 tafels. Met live-orkest. De zanger was supergoed, die zong vanuit zijn hart... ook de tangodanser was steengoed, danste met zoveel passie! Echt goed!!!
Zondagavond naar een Milonga geweest. Dit is een zaal met dansvloer en tafels/stoelen eromheen, waar iedereen de hele avond tango danst. Wel leuk om een keer te zien, maar leuker als je ook zelf tango danst.
In wijk Palermo in het park gezeten en wat rondgelopen langs winkeltjes. In wijk Recoleta naar het kerkhof geweest, was behoorlijk indrukwekkend al die graven, die van Evita Peron gezien maar was wat gewoontjes.
Bij de haven rondgelopen, de wat duurdere wijk met kantoren en appartementcomplexen. Daar lag een natuurpark met vogels, helaas waren de lagunes opgedroogd. Verder veel mooie oude gebouwen en kerken door heel de stad. Veel oude autos, zwervers en afval op straat.
Oh ja, overal zien we nog steeds kerstversieringen... benieuwd wanneer ze die eens weghalen, wordt wel tijd!
We hebben di.avond de nachtbus genomen naar Cordoba. Een rit van 9 uur in een minder luxe bus. Hier heb je 7 universiteiten, dus DE studentenstad. Veel koloniale gebouwen en kerken, mooi plein. Dit is een walhalla voor vrouwen om te shoppen!!! Erg veel leuke winkels en boetiekjes met vooral veel schoenen en modeaccessoires...!
Vanavond nemen we de nachtbus naar Mendoza, weer een uur of 10 in de bus. Dus op naar de goede wijnen en flinke steaks...
Chris bedankt iedereen voor de felicitaties!
Tot de volgende keer.
Groeten T&C

• 26 Januari 2012 - 19:41

Bart:

Mmm, goede wijn en steaks, klinkt weer super! Chris, gefeliciteerd en veel plezier nog! X

• 28 Januari 2012 - 20:02

Pa En Ma:

Bedankt voor jullie mailtje. Vanalles weer meegemaakt lezen we. Gisteren t.v. gekeken. Wat een pech voor Bart v.. Brink. Vijf van de zeven rondes winnen en met een shut-out verliezen.Dit verdiende hij echt niet. Vandaag was Best voorpagina-nieuws bij het E.D. Hier genieten in de bebouwde kom in de Oranjestraat (tegenover de Moro-villa) 3 olifanten, 4 kamelen en negentien paarden van circus Renz in een loods van van Kessel bouwmaterialen van een welverdiende tournee-pauze.Niet alle buurtbewoners zijn daar blij mee.
    Goede reis in het warme Argentinie en we kijken uit naar jullie volgende verslag. Groeten van pa en ma

• 28 Januari 2012 - 21:34

Ad En Mieke:

hoi, jullie, het gaat wel echt gezellig. nou moet je de tango ook maar snel leren, en dan ook met passie. ha,ha.nou nog maar genieten in de studentenstad cordoba, hij zal wel niet zo mooi zijn als in spanje, maar toch.!!!! fijne vakantie.

• 29 Januari 2012 - 10:50

Spijkerje:

heeey Christel & Tijn !!
    Al op de helft vd backpack yourney
    allemaal super top ja,maar blijf opletten ,,,,in Rio de Janeiro gebouwen ingestort ,waarschijnlijk aanslag ,met wat gewonden en vermisten enz !! moet t toch ff melden !! vooral met carnaval daar zijn ze kei gek !!! haha gewoon veel genieten en heelshuids terug komen meer hoef je niet te doen !!! hasta pronto ,,ciao grrrt xxxx

• 29 Januari 2012 - 11:18

Jasper:

Supergoede zanger en danser met passie........... Klinkt alsof je het over Tijn hebt! Geniet er nog van! Groeten Helmy en Jasper