De wijnstreek - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu De wijnstreek - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

De wijnstreek

Door: Chris&Tijn

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

02 Februari 2012 | Argentinië, San Miguel de Tucumán

Hola amigos!

Ten eerste: het zit hier niet mee qua computers, ze zijn zo traag als.... @&€)((:/:(€@". Vandaar weer geen foto's en typen op de IPod.

Op Chris haar verjaardag in Cordoba op het terras mensen gekeken (veel mooie vrouwen) en aan het gebak en de wijn gezeten. 's Avonds flesje wijn mee de bus in. Slecht geslapen, is niet ideaal zo'n nachtbus.
Mendoza stad bekeken, erg rustig en warm. De steden en dorpen komen hier 's avonds tot leven vanwege het kwik dat tot 40 graden is gestegen. Volgens onze info is dat een verschil van 50 graden met Nld...
We zijn meteen een kaartje gaan kopen voor El Superclassico River Plate - Boca Juniors voor zondagavond. Dus Tijn helemaal gelukkig dat ie hier toch nog een wedstrijdje mee kon pikken.
Za. op de fiets door de wijnvelden rond Maipu. Best relaxed, tot we een grindpad in reden en de hitte ons (lees Chris) bijna nekte. Maar wel lekkere wijn gedronken en geluncht bij een wijnboer.
's Avonds zagen we de fans vd voetbalteams voor de hotels staan waar de spelers overnachtten.
Voor zondag een tour geboekt de bergen in. Wauw, wat is de Andes prachtig en machtig!!!
We gingen met een minibus naar een hoogte van 4200 meter waar een Cristo Redentor stond (beeld van Christus de Verlosser). We reden door een bergenlandschap met 7 kleuren, langs een Inca-brug, ook langs een natuurlijke brug uitgesleten door de rivier. Hiernaast lag een gebouwtje in de rots wat vroeger thermale baden herbergde. Knalgeel gesteente, erg mooi. Verder zagen we de hoogste piek buiten de Himalaya, de Cerro Aconcagua (6962 m) gelegen in Nationaal Park Aconcagua, met besneeuwde top. We kwamen nog wat dorpjes tegen, 1 met Europese bouwstijl. Al met al, een supermooie trip!!
Hierna ging Tijn naar de wedstrijd. De weg naar het stadion kwamen de River-fans in bussen langs in convooi met politie escorte. Het overige verkeer werd hiervoor stil gelegd!
Tijn zat tussen de River fans. Het werd 1-0 voor Boca. De vorige wedstrijd wonnen zij ook met 2-0 dus Boca won de beker. De wedstrijd was niet om aan te zien, maar de sfeer was des te beter. Supervet om een keer tussen te zitten! Achteraf geen rellen zoals in Egypte.

Ma.ochtend de bus naar San Juan, van waaruit we verder wilden naar een dorp of Nationaal Park, maar er gingen weinig bussen en toen zijn we de volgende ochtend verder gegaan naar dorp Villa Union, een mooie route, 3 uur later weer een bus naar dorp Chilecito (klein Chili) over de Miranda pas. Supermooi uitzicht maar wel een oude krakkemikkige bus die overvol zat en de andere kant vd bus had nog mooier uitzicht. Hier overnacht en weer verder naar Tucuman. we wilden liever naar dorp Belen maar dat was onbetaalbaar om rechtstreeks te doen, dus dat slaan we over. In Tucuman overnacht en zo dadelijk nemen we de bus naar Cafayate, via een mooie route langs Tafi del Valle en Quilmes waarnaar het bier vernoemd is....

Foto's komen hopelijk later!
Vele groeten van T&C

Ps. Ter info:
Er lopen nogal wat mensen rond die tanden missen, waarschijnlijk door al het zoet dat ze eten en drinken. Ze drinken standaard koffie met melk en suiker en als wij zwart vragen, krijgen we nog suiker met koffie. :-( De straten hebben in alle plaatsen dezelfde namen. De bussen rijden allemaal op dezelfde tijden, dus in colonne achter elkaar aan, ook stadsbussen.

• 02 Februari 2012 - 15:21

Ad En Mieke:

hoi, nog gefeliciteerd met je verjaardag . jullie hebben er zeker een lekkre borrel op genomen. Het is wel een schitterende reis , ik begin al erg jaloers te worden. geniet maar lekker. groetjes ad en mieke

• 02 Februari 2012 - 21:35

Daan:

Hola amigos!
    Wat een mooie verhalen weer. Hier zitten ongetwijfeld weer mooie foto's aan vast. Super. Genieten nog, de tijd vliegt. Jullie zijn nu al 4 weken weg.
    Rhody is vandaag 12 jaar geworden. We hebben vannacht voor haar gezongen, haha. Natuurlijk trakteerden we haar op lekkere koekjes. Ze mist jullie volgens mij ook hoor!!!
    Hier is het ontzettend koud. Dat zou een hele klap zijn als jullie nu terug zouden komen. Blijf nog maar even daar dus, en geniet van die warmte.... is altijd beter dan deze kou. Aankomend weekend is het voetbal al afgelast, dus hebben we nog een keer een vrije zondag.
    Nou, tot de volgende keer.
    Veel liefs, Daan & Tuur xxx
    pootje van Rhody!

• 03 Februari 2012 - 00:56

Chris En Tijn:

Rhody gefeliciteerd!!! We waren haar niet vergeten hoor, ik wilde je al mailen Daan! Geef haar maar een dikke knuffel van ons en een koekje :-).
    Wij verwennen de straathonden- en katten hier ook! X

• 03 Februari 2012 - 10:46

Spijkertje:

Heey Chrisjeey & Tijn !!
    kei mooi ,allles wat jullie doen en zien
    toch wel veel mooie vrouwen ?! haha met of zonder tanden ?! een hele goeie heb je veel meer aan ,kijk een s voor mij haha !!! jaaa heb mn eerste bekeuring nu ,parkeer bon bij qb was kaartje vergeten €54,- toe maar !!! hoop dat ze er gelukkig mee zijn haha !! zal hele opgave worden als je daar voor de zwerf honden en katten wilt zorgen lijkt mij ?! maar zeer goed bedoeldt tuurlijk!!!! ja koud hier !! heel veel plezier !!! Take Care !! grrrtjzzz xxx !!

• 03 Februari 2012 - 21:38

Jan En Annelen:

Hoi vakantiegangers,

Het is bij jullie ongeveer 50 graden warmer dan bij ons. Er wordt hier al volop gesproken over een mogelijke elfstedentocht. Met jullie gaat het zo te zien nog prima. Leuk dat je die voetbaltopper hebt mee kunnen maken. Geniet verder van jullie reis en tot de volgende keer.

groetjes, An en Jan

• 03 Februari 2012 - 21:41

Pa N Ma:

Wat een heerlijke vacantie hebben jullie. Heel afwisselend denk ik. Hier is vandaag een pak sneeuw gevallen. Vanmorgen nog net de boodschappen in huis kunnen halen. Komen voorlopig niet meer buiten, beginnen aan onze winterslaap.Het vriest dat het kraakt. Op het oud meer wordt al geschaatst. Het vogelvoer vliegt er met bakken uit. Genieten jullie daar maar lekker. Tot de volgende keer.
    Groeten van pa en ma

• 03 Februari 2012 - 21:49

Pa En Ma:

Ben nog iets vergeten. Bedankt voor de kaart uit B.A. Pa heeft net nog in het donker samen met de buurman sneeuw geruimd en zit nu aan een lekker borreltje te nippen. Voor dadelijk wel te rusten.
    Pa en ma

• 23 Februari 2012 - 08:55

De Verzorger..:

Dus ze hebben wel smaak daar.. hehe.. en sinds zij de koffieboon gemaakt hebben tot wat het is.. ik zeg zie je wel! suiker en melk in de koffie! :-)