Semana 2 y 3 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu Semana 2 y 3 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

Semana 2 y 3

Door: Chris&Tijn

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

21 Januari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Bom dia!

Na die regenachtige dag, was het de volgende dag stralend weer. Strandwandeling gemaakt in de vroege ochtend. Daar werden 2 gestrandde schildpadden en visjes opgepeuzeld door gieren... Toen hebben we ´s middags de bus gepakt naar Montevideo. We hebben er bijna 19 uur over gedaan. Het was een vrij relaxte bus, dus was goed te doen. We kregen avondeten en ontbijt aan boord en een glaasje whisky. ´s Ochtends in Montevideo een hotel gevonden en vervolgens de stad gaan bekijken. Het was lekker weer, goed sfeertje en het bier kwam wederom in literflessen :-). De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en de hele stad doorkruist. We zijn de toren opgegaan voor een uitzicht over de stad, toen naar het voetbalstadion met een museum erin. Toen naar de kust, even lekker op het strand gelegen, toen met schurend zand in de broek verder gefietst langs de kust en de fietsen ingeleverd. Vervolgens naar het Theater om te kijken of we een voorstelling konden zien maar er speelde niets. Toen wilden we in zo´n overdekte markt gaan eten waar ze hopen vlees op de bbq hebben liggen (een parilla), want dat zag er de vorige dag erg goed uit, maar helaas was het ´s avonds gesloten. Toen zijn we maar aan de buitenkant bij een restaurant tussen de duitsers gaan eten. Zij kwamen van een cruiseschip die daar dagelijks meerdere aanleggen.
De volgende dag zijn we met de bus naar Colonia gegaan, een dorp dat Unesco werelderfgoed is. Mooi dorp maar niet zo mooi als Paraty in Brazil.In Uruguay loopt iedereen met een thermoskan heet water onder z´n oksel en een mok van leer met stalen rietje, hier drinkt men mate uit. Kaartje gekocht om de volgende dag ´s avonds de boot te nemen naar Buenos Aires. Nog een dagje rustig aan gedaan, lekker onder een boom aan de waterkant gepicknickt. De boot deed er 3 uur over, maar het is hier weer een uur vroeger, nieuwe tijdzone. Vanaf de boot zonsondergang gezien en de verlichte stad gefotografeerd.
Weer vrij snel een hotel gevonden. Nog laat lekker gegeten in een uitgaanswijkje. En de volgende dag een ander hostel gezocht in het centrum.
Het is hier bloedheet! Gister de wandelroute uit de Lonely Planet gelopen in de hitte. ´s Avonds op zoek naar internet, maar alles was dicht. Ook een bank vinden om te pinnen was een probleem. Sommige pasjes pakte die nergens en je kunt een maximum bedrag pinnen, zodat je vaak pint en dus vaak euri hiervoor betaald... Vandaag, zaterdag, wilden we eerst naar een tourist office, maar die zijn, natúúrlijk gesloten op za....wat een wereldstad!!
We gaan een paar leuke wijkjes bekijken dit weekend, proberen in een Milonga naar Tangodansers te kijken, naar de begraafplaats Recoleta waar Evita Perón ligt begraven. We hebben het balkon al gezien waar zij op stond op het presidentieel paleis... genoeg te doen!
Volgende keer meer...
Groeten T&C

• 21 Januari 2012 - 14:24

Tom:

Ohhh jaloers man! Buenos Aires lijkt me echt een super gave stad. Geniet er nog van! Hier alles zijn gangetje as usual! Gr Tom

• 21 Januari 2012 - 16:43

Daan:

Hola amigos,
    Jullie dagen zijn goed gevuld met allerlei activiteiten en bezienswaardigheden. En toch ook nog tijd om wat te relaxen, want dat hoort er natuurlijk ook bij. Op die momenten geniet je volgens mij echt van het feit dat je lekker weg bent, en volop vrije tijd hebt, niets moet, maar alles mag (wel uitkijken!). Kortom, wat wil je nog meer? Genieten dus! Volgende keer ga ik met jullie mee.......:-)

Dikke KUS, Daan xxx

• 21 Januari 2012 - 20:46

Ad En Mieke:

wat een leuke reis, paraty was schitterend vonde wij. ben zeer benieuwd naar argentinie. geniet maar lekker van jullie reis.

• 21 Januari 2012 - 21:49

Tijn En Christel :

Hehe, de foto´s bij verslag 1 zijn nu ook te zien :-). Duurt een beetje lang ze te uploaden dus we zetten er maar een paar bij... Adiós!

• 22 Januari 2012 - 17:52

Pa En Ma:

Weer een leuk verslag en mooie fotos Jullie beleven zo echt van alles.Hebben vanmiddag bij Ad en Mieke een video gezien van de Iguazu-watervallen. Prachtig! Opdracht van pa:voetbaluitslagen: psv-utrecht 1-1, Ajax-A.Z. 1-1.Hier gaat alles z,n gangetje. Geniet maar lekker verder van alles en wij kijken uit naar jullie volgende bericht. Groeten van pa en ma

• 22 Januari 2012 - 19:47

Bart:

Mooi dat je whisky bij je ontbijt kreeg... ;) Leuke foto's ook. Beetje jaloers op die blauwe lucht en die mooie omgeving! Geniet ervan!!

• 23 Januari 2012 - 18:58

Pa En Ma:

Christel van harte gefeliciteerd met je verjaardag a.s. donderdag. Niet veel meisjes vieren hun verjaardag aan de andere kant van de wereld. Maak er een leuke dag van! Veel groeten en een dikke knuffel van ons.
    Pa en ma.

• 25 Januari 2012 - 09:56

Spijkertje:

Heeey Chrisjeey & Tijn !!
    Alles helemaal goed.!? zou stomme vraag zijn ,maar goed dat ik dat nie gedaan heb dus ,haha !!!
    Alvast GEFELICITEERD met je 25st verjaardag Christel [haha]en dat je nog maar heeel veeel fijne ,mooie gezonde jaren mag vieren !!! geniet ervan !!!lekker warm daar .zit ik in kou met mn cabrio ,haha!!
    neem maar paar liter flesssen servesa en Tijn good luck with the strings !!!
    Adios .Ciao,Take Care !! xxx grtjssss

• 25 Januari 2012 - 18:40

Jan En Annelen:

Hoi wereldreizigers, jullie hebben het best naar jullie zin zo te zien. Buenos schijnt inderdaad een supergave stad te zijn. Probeer een wedstrijdje van Boca Juniors mee te pikken. Jullie zijn er nou toch. Die supporters zijn volgens mij zo leip als een deur. Hier is de horrorwinter nog niet aangebroken maar warm is anders. Geniet er verder van daar en Christel alsvast gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groetjes, An en Jan

• 26 Januari 2012 - 08:35

Ola Amigo's:

Sjonge jonge, chrisje, heb jij het ff goed.
    Zomaar ff je verjaardag vieren in Zuid Amerika. En Tijn ook gefeliciteerd natuurlijk

Kus van Mark Caroline en Kids

• 26 Januari 2012 - 18:11

Pa:

Christel van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ga er maar vanuit dat jullie wel op een leuke lokatie een gezellige dag er van maken.
    Wij proosten hier thuis wel op deze bijzondere dag .Het is iets te ver om even langs te komen. Ik hoop dat jullie reis tot nu toe uitkomt wat je er van verwacht hebt.
    Blijf genieten.
    groetjes en xxxx van Pa.