Semana um - Reisverslag uit Pantano do Sul, Brazilië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu Semana um - Reisverslag uit Pantano do Sul, Brazilië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

Semana um

Door: Chris&Tijn

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

14 Januari 2012 | Brazilië, Pantano do Sul

Ola!!
Hier zijn we dan...
Nadat we do 5 jan erg vroeg zijn opgestaan en naar Schiphol zijn gereden, waren we bang dat het vliegtuig vertraging had vanwege de storm. Aangezien we maar 1 uur overstap hadden in Londen en onze vlucht inderdaad vertraagd was, werden we omgeboekt naar een directe KLM-vlucht naar Rio! Mooi meegenomen want hierdoor kwamen we een uur eerder aan in Rio!
Meteen een taxi genomen naar ons reeds geboekte hostel, samen met een Duitser. Hier wat zitten kletsen met een biertje erbij. Toen naar bed waar we een kakkerlak als kamergenoot hadden...
Een nacht bij proberen te boeken maar t zat vol en we hadden geen zin op zoek te gaan naar een ander hostel in deze gigantische metropool, dus op dag 2 meteen de bus genomen naar Paraty.
Dit is een heel mooi koloniaal dorpje aan de kust. Ook hier even zoeken voor we een betaalbare hostel hadden gevonden die niet vol zat.
De busreis er naartoe was erg mooi! Een en al groene bergen langs de kust. Dorp bekeken en op t strand gelegen, een goed begin!
Toen verder naar het volgende dorp, Sao Paolo. 11 mljn inwoners en met buitenwijken erbij 20 mljn. Dit is de derde grootste metropool op aarde!
Hier samen met een Nederlander naar een hostel gegaan. Hier kregen we een hok met stapelbed, voor 2 nachten wel vol te houden. 's Avonds gaan eten bij een Libanees, heerlijk! Volgende dag al vroeg de stad in voor een wandeling door het 'oude' centrum. Er is hier niet veel ouds bewaard gebleven. Het is eigenlijk een lelijke stad met veel hoogbouw, maar toch wel indrukwekkend vanaf een hoge toren gezien, vanwege de grootte! Veel daklozen en smog. De allerrijksten verplaatsen zich per helicopter, om overvallen bij stoplichten te mijden. Zo zie je dus soms helicopters op daken en in de lucht.
2 Vd 4 highlights van Sao Paolo, zijn restaurants en t uitgaansleven. Op zoek naar bars en levendigheid, liepen we door verlaten straten. Het zal wel over de nightclubs gaan, die highlight...
Toen verder naar Curitiba. Het zijn steeds mooie busreizen van 5 à 6 uur. Onderweg wel al 2 zware ongelukken gezien...
Curitiba is een miljoenenstad waar alles goed geregeld en schoon is. Hier wilden we naartoe vanwege een spectaculaire treinreis naar het dorpje Morretes. Deze 3 uur durende reis ging door met jungle begroeide bergen en door tunneltjes en over uit België afkomstige viaducten...gelukkig goed afgelopen ;-).
In Curitiba hebben we de smerigste regionale wijn ooit gedronken...Volgende flesje nuttigen we in Argentinië wel, voorlopig houden we het hier bij bier en vruchtensapjes die goed smaken.
Daarna weer verder naar Florianopolis, een stad gelegen op het eiland Ilha de Santa Catarina. We zitten nu in een dorpje Pantano do Sul in t zuiden vh eiland. Een appartement gevonden via een knakker op t busstation. Dus lekker ons eigen ontbijtje maken en veel ruimte en op 30 m vh strand! Gisteren een wandeling gemaakt door de jungle over een berg heen naar een rustig en prachtig strand met een ruige zee, erg leuk die hoge golven, aantal surfers bezig. Erg mooi weer en goed verkleurd/verbrand :-).
Gisteravond begon t met regenen en het is nog niet gestopt. Dus maar relaxed een beetje internetten en lezen. Voor morgen (zondag) hebben we een 18 uur durende busreis geboekt naar Montevideo, hoofdstad van Uruguay.
Verder vindt Tijn t vrouwelijk schoon tot nu toe een beetje tegenvallen, te weinig strings. Hij zet al z'n geld in op de laatste week in Rio en op t carnaval in Salvador!
Brazilianen zijn vriendelijk en behulpzaam. Wil je hier geld verdienen, dan moet je een tattoo-shop beginnen of beugeltjes zetten... Ze zijn nogal op t uiterlijk vertoon. Je ziet dan ook best wat mensen sporten in de buitenlucht. Ze kleden zich vrij schaars.
Vanaf Curitiba en zuidelijker zie je meer blond. Dit door de invloeden van Europeanen die hier zijn neergestreken, met name Duitsers en Italianen.
Het is dan wel hartje zomer hier, maar ook regenseizoen. Vandaar de mooie groene kuststreek.
De steaks smaken erg goed en het bier komt uit grote flessen. Niks mis mee dus:-).

Ik zit nu op mijn IPod te typen, foto's kunnen we er dus niet bij zetten, die volgen later...

Ate breve!
Groeten x
Tijn en Chris

Ps. Marie-Anne en Anouk van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag! Gerard ook alvast van harte! Tijn probeert wel te bellen.

• 14 Januari 2012 - 17:46

Kaatje:

Klinkt goed!! Enjoy!!

• 14 Januari 2012 - 18:41

Leon:

Lang verhaal zo voor op de ipod ;-)
    Klinkt erg goed, nu al zoveel gezien en nog veel meer voor de boeg..ben ook benieuwd naar wat foto's!
    Goede reis morgen alvast, flinke rit wordt dat.

• 14 Januari 2012 - 21:59

Daan :

Hey!
    Eindelijk een verslagje. Fijn wat van jullie te horen. Jullie hebben al heel wat gedaan en gezien. Leuk hoor! Ben benieuwd naar de foto's.
    Geniet ervan, morgen een erg lange reis, hopelijk valt t mee en kun je genieten van de omgeving, of misschien wat bijslapen.
    Tot de volgende keer,
    liefs, Tuur, Daan & een knuffel van Anouk en Rhody

• 15 Januari 2012 - 09:22

Pa En Ma:

Hallo Tijn en Christel.
    Net je mailtje ontvangen. Lees dat alles goed gaat en dat jullie al veel gezien en meegemaakt hebben. Wij verwachten vanmiddag de kids en morgen de rest van de familie.Mail je daarna hoe alles is verlopen. Goede reis vandaag.
    Pa en Ma

• 16 Januari 2012 - 12:34

Bas:

Zo te lezen gaat het helemaal goed komen daar. Alleen jammer van het vrouwelijk schoon hahahah.

Veel plezier nog en ik benieuwd naar de foto's en volgende updates!

Gr Bas Fleskens

• 16 Januari 2012 - 19:23

Jan:

Hallo tijn en Christel, fijn dat de reis allemaal goed is gegaan.Het is inderdaad al een heel verslag en het is pas net begonnen het klinkt allemaal wel gaaf zeg. Nou geniet maar van alles en ben wel benieuwd naar de foto"s en de verhalen hierbij. Groetjes Jan.

• 16 Januari 2012 - 20:19

Mark En Caroline:

Klinkt super allemaal, maar van dat vrouwelijk schoon en te weinig strings geloof ik helemaal niks. Komt omdat Tijn van te voren al gewaarschuwd had :-)

Laat maar snel wat meer horen, leuk dit zo te lezen.

X Mark en Caroline

• 17 Januari 2012 - 16:13

Pa En Ma:

Hallo Tijn en Christel
    Heb vanmiddag een mailtje verzonden maar wee tniet of ik het goed heb gedaan. Daarom nog een poging. De verjaardag is goed verlopen. Zondag hebben Mare en Vita een disco- en K-3 dansdemonstratie gegeven. Mare heeft pa leren jyatze-en. Gisteren zijn door de oudjes de nieuwtjes en roddels besproken.Vandaag alles aan kant gebracht. Zitten nu aan de thee met de restanten. Genieten jullie verder maar van jullie reis.We kijken uit naar jullie volgende verslag. Groeten van pa en ma

• 19 Januari 2012 - 13:46

Maartje:

Ciao Amigos!!
    Wat goed dat jullie er zijn! Geniet ervan. In je hotmail vind je nog leuke eettentjes en doe dingen voor in Buonos Aires. Florianolois is erg leuk en mooi. Errug mooie stranden. Als ik heb stuur ik jullie via hotmail nog wel leuke tips toe!
    Have fun!

• 21 Januari 2012 - 10:34

Marie-Anne:

Gaaf om jullie verhalen weer te lezen en thans nog voor de felicitaties! Wel heel relaxed dat jullie zo veel tijd hebben daar. Ik heb destijds wel keuzes moeten maken omdat ik maar drie weken had en dan kun je helaas niet alles zien.. Veel plezier en geniet nog maar van die heerlijke steaks en wijn in Argentinië. Xx

• 10 Februari 2012 - 17:10

Henk En Dienie:

Hallo TYN en Cristel
    Het gaat goed met jullie lezen wij.Veel gezien en het blijft spannend.
    Jammer dat jullie niet op mijn verjaardagsetentje kunnen zijn,en daarom hadden wij gedacht dat jullie maar op onze kosten maar eens lekker moesten gaan eten.Niet naar de prijs kijken maar doen. Bij terugkomst moet je maar zeggen wat het gekost heeft dan betaal ik jullie terug.Echt doen ik word maar een keer 65 Groetjes en veel plezier Henk en Dienie