De Brokkelboot - Reisverslag uit Sibu, Maleisië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu De Brokkelboot - Reisverslag uit Sibu, Maleisië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

De Brokkelboot

Door: Chris&Tijn

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

05 September 2010 | Maleisië, Sibu

Hallo allemaal,
Hier eindelijk een teken van leven.
De 1e helft vd vliegreis was minder, hoewel Tijn lekker lag te pitten. In Dubai overgestapt na 3u wachten en de 2e helft ging vlotjes, groter vliegtuig, meer beenruimte en een zeer ruime keus aan entertainment.
Aangekomen in Singapore gingen we met de Skytrain en metro naar ons hotel, wat in de red-light-district lag met vele restaurantjes. Voelde net als thuis :-). Leuk om mensen te kijken en live optreden gezien wat meer op karaoke leek zonder tekst op een scherm. Echt fout en vals! Di. naar Kuching gevlogen, ging rap. Kuching is cat city, hier lopen veel Boefkes rond zonder staart en er staan vele standbeelden van katten. Wel een aardige stad aan de rivier. Het hotel lag centraal, eten is erg goedkoop (1 tot 4 euri per maaltijd). Het weer is wisselvallig, met een constante temperatuur van rond de 30gr en erg vochtig, zweten dus!!! De muggen vonden Chris' bloed errug lekker..helemaal lek gestoken! Vanuit Kuching 2 dgn naar Bako National Park geweest: 4 jungle trails gelopen die al uitgestippeld zijn. Veel apen gezien (neusaap, makaak en nog 1 soort), verder Pumba's (soort wild zwijn ofzo met een enoooorme neus), slangen, kikkers, spinnen, vogels, varaan, krokodil, en ander klein gespuis. Makaken zijn echt heel brutaal, vooral deze zijn al gewend aan mensen, de meeste apen waren te zien rondom het hoofdgebouw. 1 makaak sprong zowaar bij ons op tafel en jatte een cakeje van het bord!! En 1 makaak heeft aan Tijn zijn knie zitten knabbelen...haha!
We sliepen daar in een barak. Lopen was zweten bij de 1e stap (en dan 2 dgn hetzelfde shirt aan.....ik noem geen namen). Aangezien we de eerste dag onder gebladerte liepen en het even regende, hadden we de volgende dag niet op zon gerekend... strakblauw en dus verbrand op een schitterend mooi strand..echt paradijs!!
Za. terug naar Kuching en zondag door naar Sibu, daar zitten we nu. We zijn met de boot gegaan, tocht van 5 uur over een kolkende zee en dus brokkelende mensen om ons heen. Chris kon het nog net binnen houden. Backpack kletsnat ondanks dat er een regenhoes omheen zat en alle bagage in een zeil lag. Maar de zee ging dan ook echt tekeer, het regende heel de weg, beter: heel de dag!
Morgen gaan we verder landinwaarts: naar Kapit en vanuit daar longhouses bezoeken waar de Iban stammen (lees: koppensnellers) in wonen.

Tot de volgende keer...
Groeten T&C

• 06 September 2010 - 06:32

Daan:

Leuk van jullie te horen/lezen.
    Gaaf dat jullie al zoveel gezien en gedaan hebben! Die boottocht was dus echt minder, maar ja, dat hoort er bij. Hier is t allemaal niet zo spannend, haha.
    Geniet ervan!
    Groetjes, ons x

• 06 September 2010 - 19:34

Anouk:

Klinkt goed, behalve de muggen en de regen;) Veel plezier nog!
    Groet Anouk