Ruta 40 - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu Ruta 40 - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

Ruta 40

Door: Chris&Tijn

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

08 Februari 2012 | Argentinië, Salta

Hallo!

Zo, eindelijk gelukt, de foto's! :-) Heeft heel wat tijd, moeite, geduld en frustraties gekost...

Waar waren we ook alweer. Vanuit Tucuman hebben we de bus gepakt naar Cafayate, wederom een mooie route via Tafi del Valle. De route ging door subtropisch regenwoud en een groene vallei, met bergen op de achtergrond. Cafayate was een leuk dorp. Hier hebben we fietsen gehuurd en naar de Rio Colorado gefietst en in de rivier gelegen. 's Middags hebben we een tour gedaan naar de Quebrada de Cafayate. Prachtig gekleurde bergen en rotsen waar de weg naar Salta doorheen loopt.Volgende dag de bus genomen naar Angastaco. Hier overgestapt op een 4WD (soort taxi). Met 8 toeristen en 5 lokalen (Tijn achterin de bak) via een mooie route door de Valles Calchaquies (Ruta 40), verder naar Cachi. Deze route was niet te doen met een bus, was een te slechte weg. In Cachi was het feest ´s avonds, muziek en dans op straat in klederdracht. De weg was afgezet, binnen de omheining was geen drinken te krijgen. Iedereen kocht spuitbussen met een soort schuim waar men elkaar mee volspoot.
Toch nog een tuin/binnenplaats gevonden om een drankje te doen. Hier gingen we de volgende ochtend ontbijten. Leuke tuin met een sprekende papegaai, klein poesje, hond, kippen, hanen, kuikens en een bidsprinkhaan. Helemaal goed!
We bestelden 8 empanadas (versgedraaid en gevuld met vlees, kip of kaas). We kregen sterke witte druivensap te proeven (Muscat ofzo?), smaakte naar port. Lekker aan de alcohol, zo vroeg in de ochtend...
Naar een uitzichtpunt gelopen waar een grote begraafplaats op lag. Zag er mooi uit met allemaal gekleurde bloemen en uitzicht op de bergen.
´s Middags verder naar Salta met een 4WD, gedeeltelijk Ruta 40. Tijn weer achter in de bak. We gingen over een pas en we gingen recht door de wolken, waardoor we bijna niets zagen. Onderweg weer verschillende vegetatie, cactussen, ezels...na de wolken reden we omlaag tussen groene bergen. Alweer een mooie route!
Nu zitten we in Salta. Van hieruit wilden we tours boeken in de omgeving, maar 1 tour leek teveel op de berglandschappen die we al hebben gezien en de andere tour ging niet door vanwege afgezette wegen door regen-en modderstromen... Helaas, geen Tren de las Nubes gezien.
In Salta met de kabelbaan een berg op, voor uitzicht over de stad. Mooi plein, mooie gebouwen en kerken! Op zoek naar Aziatisch eten, maar hier zitten helemaal geen Aziaten! Verrassend... toen maar aan een broodje Shawarma. Toch een keer wat anders... Ook nog bij een Peña gegeten. Dit is een traditioneel restaurant met folklore muziek en dans. Al bij al een leuke stad, ondanks de drukte en vele toeristen.
Vanmiddag hebben we een (nacht)bus geboekt naar Resistencia. Van hieruit weten we nog niet zeker waar we heen gaan, waarschijnlijk Posadas. (keuze tussen Nat.Park of Paraguay). Toch maar een keer een 'cama' (bed) geboekt ipv 'semi-cama', kunnen we wellicht een keer goed slapen...

Als men in een winkel niet genoeg wisselgeld heeft (een paar cent tekort), biedt men hiervoor in de plaats snoepjes aan of een aspirientje, hahaha!

Geniet van de foto's en tot de volgende keer!
Groeten van T&C

• 08 Februari 2012 - 16:28

Stertje:

Prachtige foto's! Jullie zijn te benijden...

• 08 Februari 2012 - 19:16

Spijkertje:

Heeey Chrisjeey & Tijn !!
    Yep dit is nou wat de mensen willen zien aan foto"s echt geweldig die bergen en rotsen gave kleuren ,,bijna zo mooi als Italia haha !! nee ,super gaaf ,!! ook hele leuke van arg en tijn haha echt orgineel ja !!! maare die asprientjes kunnen wel s makkelijk zijn en van pas komen met die liter flessen bier daar ,,ik denk dat ze dat daarom ook doen ,haha !!! maak er nog wat van die 3weken helemaal top !!! en scheelt 3truien en een jas !!!
    vele grtjssss ,,take care !!!xxxx

• 08 Februari 2012 - 20:12

Ilse:

Wat een fantastische foto's! Echt prachtig!
    Geniet nog van de weken die komen gaan.

• 09 Februari 2012 - 20:38

Pa En Ma:

Dank voor jullie leuk verhaal en mooie foto,s. Tijn zittend in de rivier, wij ingepakt met alles wat warm is. Maar de tocht der tochten gaat voorlopig niet door. We horen hier onheilspellende berichten over Brazilie. De politie in stad sansalvador waar jullie carnaval gaan vieren staakt. Er zijn onlusten en al veel meer doden dan normaal. Doen jullie voorzichtig als jullie daar zijn. Zien uit naar jullie volgende verslag. Groeten van pa en ma

• 11 Februari 2012 - 13:27

Leon:

Geweldige foto's! Voegt toch iets meer toe aan het verhaal..
    Geluk ook Tijn, dat je die topwedstrijd daar kon meemaken, mooie belevenis!
    Ben benieuwd hoe lang die gaucho jullie heeft opgehouden, ziet er niet uit of je er ff 1,2,3 langsaf kon :P.
    Geniet nog van die laatste paar weken, heb vernomen dat je ons daarna alweer komt vergezellen, tot dan :)

• 11 Februari 2012 - 16:01

Henk En Dienie:

Hoi Tijn en Christel
    Het gaat goed met jullie hebben wij gelezen en gezien.Hou de spanning erin.We vinden het jammer dat jullie niet op mijn verjaardagsetentje bij de Chinees kunnen zijn.Daarom hadden wij gedacht als jullie nu daar eens uitgebreid gaan eten nergens naar kijken dan rekenen wij bij terugkomst af.Ik word maar een keer 65.Echhht doen .Ik heb deze mail al een keer gestuurd maar onder het verkeerde reisverslag ,ik was bang dat jullie die niet gelezen zou hebben.Jasper Beenker zit voor bij het buffet want die moet het meeste opstaan.
    Nog smakelijk eten en echt doen dan maak je ons blij.
    Veel Groetjes en pas op jullie zelf Henk en Dienie

• 15 Februari 2012 - 18:05

Jan En Annelen:

Hoi luitjes,
    Gave fotoos, mooi land, lekker weer. En met een asperientje in de achterbak kan de vakantie natuurlijk helemaal niet meer stuk... Veel plezier nog !!!!
    groeten Annelen en Jan

• 15 Februari 2012 - 21:54

Daan:

Hola amigos!
    Weer een prachtig verhaal, en super mooie foto's. Gaaf dus. Ik denk dat jullie zeker terug kunnen kijken op een geslaagde reis. Nog 2 weekjes te gaan, genieten nog even dus.
    Maar..... we vinden het leuk als jullie er weer zijn. Anouk heeft al een cadeautje voor jullie.
    Wij lopen hier te snotteren en te proesten, en over een aantal dagen is het al carnaval. Hopelijk gaat het dan weer wat beter. -10 graden is het niet meer, wel regenachtig. Hopelijk schijnt de zon als jullie Nederlandse bodem weer raken.
    Zorgen jullie dat je fit bent voor het feest zaterdags? Je kunt in het vliegtuig alvast beginnen met slapen.....dan gaat de reis ook wat sneller, haha.
    Nog veel fun samen, en tot snel.
    Liefs, Daan & Tuur, xxx