Pokhara - Reisverslag uit Jaipur, India van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu Pokhara - Reisverslag uit Jaipur, India van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

Pokhara

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

05 Januari 2014 | India, Jaipur

Namaste!

Aangekomen in Pokhara, bleek het geboekte hotel zo vol te zitten, dat we voor de 1e nacht de allerslechtste kamer kregen met mega dunne matrasjes. Maar het moest maar, Chris was niet lekker en ging meteen naar bed.
De volgende dag konden we in een betere kamer. Tijn heeft even het dorp verkend en voor de dag erna een mountainbike gehuurd. Chris bleef nog steeds in bed, even goed uitzieken van wat ze tevoren met pillen had onderdrukt. Tijn is een mooie ronde gaan fietsen, naar het uitkijkpunt Sarangkot. Dit lag op een berg en vanaf hier gingen veel mensen paragliden. Tijn kwam langs een Tibetaans dorpje, heeft vrienden gemaakt en zich af laten zetten om met cadeautjes voor Chris en souvenirs terug te komen. Tijn had alleen niet genoeg geld bij zich, dus gaf hij zijn tel.nr. en ' s avonds zou er iemand bellen en 10 euro (onze valuta) op komen halen. Hij belde maar kwam niet opdagen. De volgende ochtend belde hij weer, hij stond op het vliegveld en vroeg waar Tijn was...haha, waar hij dat idee vandaan had? Vervolgens kwam hij toch maar naar ons hotel. Hij blij en rijk.

De dag erna was Chris eindelijk wat beter, maar deden we het nog wel rustig aan. Wat inhield dat we een roeiboot hebben gehuurd en Tijn Chris rond heeft geroeid op het Phewa meer. Met uitzicht op het Annapurna gebergte en vele paragliders. Het was kerstavond en we hebben onszelf getrakteerd op een pizza met cola, mmmm. We hebben voor de volgende dag een paraglide geboekt, want dat leek ons ook wel gaaf. Maar helaas....die dag was het mistig en bewolkt, het zat potdicht! :-( Erg jammer want nu had Chris nog niet veel van de omgeving gezien. We hebben verder wel een relaxte 1e kerstdag gehad. Het dorp op en neer gelopen, in een eettent gaan zitten eten, drinken, lezen en we hadden nog wat kerstmuziek ook!

2e Kerstdag zijn we weer met de bus terug naar Kathmandu gegaan. Daar hadden we op het dak vh hotel een mooi uitzicht over de stad. Er hing nu zowaar veel minder smog, dus zagen we ook nog wat bergen.