Chitwan National Park - Reisverslag uit Agra, India van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu Chitwan National Park - Reisverslag uit Agra, India van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

Chitwan National Park

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

31 December 2013 | India, Agra

Hallo allemaal, het is weer even geleden...

Na Kathmandu hebben we de bus genomen naar Sauraha, bij het Chitwan NP. We voelden ons niet zo lekker, maar hebben de tocht van 6,5 uur over berg wegen met kuilen goed volgehouden.

Bij aankomst kregen we een gratis upgrade naar een betere kamer en dook Chris gelijk in bed. 's Avonds wilden we een jeep safari boeken voor de volgende dag, maar die waren al volgeboekt, omdat er maar 3 jeeps het park in mochten.
Toen hebben we een boottocht geboekt, gevolgd met een wandeling van 3 uur terug naar het dorp, met gids. Onderweg zagen we wilde zwijnen, wilde kippen, vele herten met mooie geweien een een neushoorn. Deze laatste kan gevaarlijk zijn, want ze houden niet zo van mensen. Maar deze lag te slapen in het hoge gras, dus geen actie voor ons! Het zijn grote, prehistorisch uitziende dieren met grappige oortjes. Ze zien slecht, maar horen des te beter.

's Middags hadden we een rit op een olifant geboekt. Hier zagen we ook veel herten en een neushoorn met jong. Hier konden we dichtbij komen, omdat de geur van de olifant zo sterk is, dat ze geen mensen meer ruiken. Wel horen natuurlijk, met al dat gekakel van al die toeristen, maar ze weten dat we toch niet vd olifant af komen, of we zijn geen bedreiging als we niet op de grond staan.
Al met al, een geslaagde dag!!

De volgende dag weer verder naar Pokhara, weer een busrit van ruim 6 uur over dezelfde soort wegen. En nog steeds last vd maag...

• 31 December 2013 - 18:23

Danielle:

Hey reizigers!
    Ondanks de voedselvergiftigingen, beleven jullie toch mooie dagtrips.
    Dat staat weer in jullie herinnering gegrift en is ongetwijfeld vastgelegd op de gevoelige plaat. Ben benieuwd naar jullie foto's straks.

Een tocht naar de wilde dieren is altijd erg mooi en indrukwekkend.
    Wist je trouwens dat neushoorns erg hard kunnen rennen; als het moet wel zo'n 50 km per uur? Dat zou je niet zeggen gezien het logge lichaam.

Nou, nog veel plezier en ervaringen op doen.
    Wij gaan ons klaar maken voor de Oudjaarsavond. Tot volgende jaar!
    Knallende kurken en welterusten! Morgen wederom een gave dag voor de boeg: jullie bezoeken gewoon de Taj Mahal op de eerste dag van het nieuwe jaar!

• 01 Januari 2014 - 16:30

Pa En Ma:

Hebben jullie goede wensen voor 2014 ontvangen. Bedankt. Wij wensen jullie uiteraard het beste voor het nieuwe jaar met weinig buikpijn .Tussen uiteraard en het had OOK moeten staan . Hier alles goed. Hebben vanmorgen nieuwjaarsreceptie bij Ton en Jacques gehad.Was gezellig.De winter is voor wat de temperatuur betreft nog niet begonnen Deze wacht totdat jullie terug zijn, denk ik.Goede reis verder naar ik aanneem thans in India en tot wederhoor.Groeten van pa en ma.

• 03 Januari 2014 - 22:33

An En Jan:

Ha wereldreizigers,
    Hoe is het daar? Is het eten al een beetje gezakt of zakt het veel te snel?

• 03 Januari 2014 - 22:40

An En Jan:

Ik had even per ongeluk te snel ge-entert. Maar wat ik nog zeggen wou: geniet nog van jullie vakantie. We zijn benieuwd naar jullie verhalen fotoos.
    Groeten en dikke kus van An en Jan