Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

Delhi

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

12 Januari 2014 | India, Delhi

Hallo!

We vinden het erg jammer dat we in het land van de treinreizen geen treinrit hebben kunnen doen. Hiervoor moet je blijkbaar toch ruim vantevoren boeken...

Ook Delhi viel ons mee, dit was net als Jaipur een stuk schoner. En de Indiers zijn iets minder dom dan in Varanasi en Agra.
De cultuurshock was iets minder groot geweest als we de andere kant op waren gereist!

We hebben 4 nachten in Delhi doorgebracht, wat eigenlijk te lang is. Maar daardoor hebben we wel op ons gemakje wat relaxte dingen kunnen doen. Zoals een ayurvedische massage waarbij je goed ingeolied wordt.
We hebben 1 avond voor 13 euro 4 uur lang samen bier zitten drinken en al het gezegde door de Guru zitten ontleden.
We hebben in een parkje een boekje zitten lezen.
Ook zijn we bij het 5 sterren Imperial hotel een overheerlijke high tea gaan nuttigen, al had het wat voeten in de aarde om er te komen. Sommige fiets- en auto riksja chauffeurs, kunnen geen engels, verstaan je niet, hebben geen idee waar je heen wil, maar roepen wel een prijs en rijden gewoon aan.....compleet de verkeerde kant op!! Dus.

We hebben ook het een en ander bezichtigd. Zoals het alom bekende Red Fort. Dit vonden we nogal tegenvallen.
We zijn naar de grootste moskee van India geweest, de Jama Masjid. Hier moest Chris een charmante en opvallende bloemetjesjurk aan, terwijl verder iedereen zo ongeveer in het zwart was. Niet opvallen was dus niet aan de orde. Bij dit soort plaatsen moet je je schoenen uit doen, best frisjes op die koude tegels...
Wat we wel heel indrukwekkend vonden, waren de Qutb Minar, een minaret met oude ruines eromheen en de Humayun Tombe. Deze laatste lijkt het voorbeeld te zijn geweest van de Taj Mahal. Het was gemaakt van de helft wit marmer en de helft rood zandsteen.

Vandaag vliegen we naar een nieuw land: Sri Lanka! Hier kijken we erg naar uit, aangezien we klaar zijn met onze lange broeken en truien (die we te weinig meegenomen hebben) en graag op slippertjes verder reizen!

Houdoe! Groeten!

• 12 Januari 2014 - 10:29

Frans En Mariet:

Chris en Tijn
    Uiteindelijk komen we uit bij mooie reisverslagen,
    we kijken uit naar de volgende!
    Kijk en geniet op Sri Lanka.
    Vandaag (zondag) genieten wij ook hier van het zonnetje!
    Groetjes uit Nuenen, pama.

• 12 Januari 2014 - 18:27

Pa En Ma:

Hallo jongelui. Wij zijn blij dat we goede berichten van jullie ontvangen.wij hebben bij de bib boeken geleend van de landen die jullie bezoeken en volgen jullie op de voet dat wilzeggen uit de luie stoel bij de kachel, zeker zo gemakkelijk. Nog veertien dagen en dan hopen wij jullie gezond en wel weer te verwelkomen.Profiteer er nog maar van in het warmere Sri
    lAnka. Groeten van pa en ma.

• 12 Januari 2014 - 19:46

Bart:

Ik heb een reis geboekt naar Las Vegas, maar ik ben bang dat ik daar niet 4 uur lang bier kan drinken voor 13 euro.... ;)

• 13 Januari 2014 - 09:39

Sharon Koster:

Goedemorgen Tijn en Christel,
    Een nieuwe bestemming, nieuwe ervaringen. Srilanka is zeer gevarieerd, cultuur, natuur en luxe badplaatsjes op slechts een "klein" aantal vierkante km's. Geniet van al het moois en natuurlijk van de zon.
    Probeer het lokale drankje Arrak eens, voor minder dan 13,00 euro een hele avond plezier.
    Kennen jullie het concept "With Locals?" Eten bij locals en tours maken met locals. Dit is opgezet door een familielid van me. Tijdens zijn rondreizen door Zuidoost Azie vond hij het juist leuk om bij mensen thuis te eten ipv restaurants en kwam toen op het idee om "Withlocals" op te richten. Mocht dit concept jullie aanspreken dan meer info op www.withlocals.com.
    Groetjes,
    Sharon

• 13 Januari 2014 - 13:59

Ad Aerts:

zo, de reis verloopt toch iets beter nu, toevallig was er gisteravond een programma van 3 op reis met delhi, veel in beeld en ook de minaret uit ca 1200 van oude tempels gebouwd en er omheen ruines. Ga nu maar snel naar sri lanka, heel mooi en warm, mooie jungle, echt een aanrader met gids. en natuurlijk de tempel met de tand,olifant. wel schoenen uit. verder schitterende stranden en nederlandse forten. geniet er maar van. groeten ad en mieke

• 15 Januari 2014 - 19:55

Jan En Annelen:

Hoi luitjes,
    Alles goed daar in het oosten? Zo te lezen gaat het met de gezondheid weer beter. Gelukkig maar. Geniet er nog een tijdje van daar op sri lanka en we zien jullie over een paar weken wel weer.
    Groetjes,
    An en jan