Agra - Reisverslag uit Jaipur, India van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu Agra - Reisverslag uit Jaipur, India van Tijn en Christel - WaarBenJij.nu

Agra

Blijf op de hoogte en volg Tijn en Christel

05 Januari 2014 | India, Jaipur

Hallo!

In Agra hadden we voor het eerst deze vakantie echte heerlijke matrassen op het bed!! We zijn er dan ook maar weer meteen ingedoken.
Enige nadeel was de stank op de badkamer en de nukkige oude eigenaar die alles beter weet en nogal opdringerig eten en taxi's aan je wil slijten.

In Agra was het al wel een stuk schoner dan in Varanasi, al blijf je zwervers, zwerfhonden en afval tegenkomen.
Wat men zegt over India: dat je op straat allerlei heerlijke geuren ruikt, zoals curry's en andere lekkere dingen.... nou, dat is niet zo! Het stinkt er gewoon naar afval!

De volgende dag 31-12, zijn we met de bus naar Fatehpur Sikri gegaan, een oude uitgestorven ommuurde ' stad'.
Het weer was niet al te best, mistig en frisjes, maar wel mooie gebouwen!
' s Avonds zijn we romantisch bij de McDonalds gaan eten, omdat we dachten dat onze maag dat wel aankon.

Het was vrij rustig op straat die avond maar je merkte wel dat men in de feeststemming was en op weg naar een feestje ofzo. Dan denken wij gewoon op straat met een goedkope fles sterke drank. Je hoorde wel hier en daar muziek vandaan komen en wat laserstralen de lucht in gaan, waarschijnlijk van de duurdere hotels.

Wij lagen er op tijd in, want we wilden de volgende ochtend bij zonsopkomst naar de Taj Mahal.
Toen we wakker werden op 1 jan., ging het met Chris weer niet zo goed, dus die bleef liggen, Tijn ging alleen naar de Taj.
Toen hij terug kwam, wilde Chris het wel proberen om op te staan, om samen naar het Agra Fort te gaan, maar het ging echt niet. En we zijn in plaats daarvan naar het ziekenhuis gegaan. We hebben eerst de verzekering gebeld en die raadde ons dat ziekenhuis aan.
Dokter Jaggi heeft meteen wat onderzoeken gedaan en Chris aan het infuus gelegd. Antibiotica en medicijnen gegeven. Toen was het afwachten op de uitslag van wat voor bacterie het was. We hebben samen 2 nachten hier geslapen op onze eigen kamer met badkamer en tv. Tijn is toen zelf nog een keer naar Agra fort gegaan. Toen hadden we er genoeg van en zijn we weer int hotel gaan slapen.
Volgende ochtend samen Taj Mahal gaan bekijken, toen langs de dokter voor laatste uitslag en om medicijnen mee te krijgen.

En toen snel de stad uit naar Jaipur, een busrit van 6 uur!

• 05 Januari 2014 - 16:49

Bart:

Jullie ook een gelukkig nieuwjaar! Is het ondanks al die ellende van afval, smerigheid, lokale incompetentie, stank en ziekte nog wel leuk om daar te zijn? Ik moet eerlijk zeggen, ondanks dat ik bijvoorbeeld de Taj Mahal graag wil zien, dat zo'n land als India me nooit getrokken heeft en na het lezen van jullie verhalen al helemaal niet meer haha... Desondanks toch nog veel plezier!

• 06 Januari 2014 - 21:21

Ad Aerts:

jammer dat het met cristel niet zo goed gaat, wellicht nu beter na bezoek aan het ziekenhuis. De foto's zijn veelbelovend . het is overal wel heel druk en vol. en vies , maar dat heb ik al meer gehoord van diverse bezoekers. veel succes met je rondreis, hier volgen heeft ook wel iets. Kan hier wel lekker eten en drinken. nou, de groeten. ad en mieke

• 06 Januari 2014 - 21:29

Pa En Ma:

Hallo jongelui bedankt voor jullie mailtjes. Nu weten we weer waar jullie. Ongeveer zitten en hoe het met jullie gaat. Het is wel een reis met ups en downs.hopelijk dat de ziektes achter de rug zijn, want jullie hebben je part wel gehad.pa leest net dat je geen dieren moet aaien en zeker geen kat op je schoot moet nemen.ha ha. Jullie zijn nu op de helft van de reis.hopelijk is nu alle ellende voorbij.ik denk dat het in sri lanka wel aangenaam zal en jullie lekker aan het strand kunnen relaxen. Hier is het gewone leventje ook weer begonnen.we weten weer welke dag van de week het is. Het allerbeste met jullie en we kijken uit naar jullie berichten. Groeten van pa en ma

• 06 Januari 2014 - 22:35

Sharon:

Hallo Tijn en Christel,
    Wat leuk om jullie reisavonturen te volgen.
    Hopelijk gaat het met inmiddels wat beter met de gezondheid.
    De geuren (stank), het gekrioel en darmproblemen horen net zoals de Taj Mahal en het prachtige Jaipur natuurlijk bij India.
    Geniet van jullie vakantie en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    groetjes en trouwens nog de beste wensen voor 2014.
    Sharon